środa, 2 stycznia 2013

Kalendarz. Uzupełnianie w toku.

12 miesięcy i co rok powtarzające się wydarzenia - urodziny, imieniny krewnych, znajomych, coroczne spotkania, święta - o tym wszyscy wiemy. 

Myślałam (i myślę) kalendarzu sezonowym - co przyroda oferuje w kolejnych miesiącach roku?
Czego można naczerpać dobrego i smacznego w kolejnych miesiącach?
Kiedy pawie bajerują pawice swoimi ogonami i kiedy najlepiej widać Gwiazdozbiór Oriona?
Kiedy można jeść Ligole z drzewa i poziomki z krzaczka?
I kiedy przyszykować koszyk na grzyby? :)
Tak bardzo mam ochotę przygotować tartę z owocami, choć nie tylko o jedzeniu myślę! :)
Tygrys: "w tym roku prawie się popłakałam jak zdałam sobie sprawę, że bzy już prawie przekwitły, a ja strasznie mało razy się w nie wwąchiwałam. Wiecie o co chodzi: obżeranie się czereśniami w czerwcu, zbieranie kasztanów we wrześniu, słuchanie słowików w maju."

STYCZEŃ

Dzień Babci 21 stycznia
Dzień Dziadka 22 stycznia

W sklepach WYPRZEDAŻE!!!

Styczeń oferuje do jedzenia przetwory, które dopiero zrobię w miesiącach około-jesiennych i suche owoce, których nie zrobię, najwyżej kupię. Rozgrzewający korzeń imbiru mieszka u nas całą zimę.

Na przeziębienie - tu artykuł o wspomagających roślinach.

Z przyjemności styczniowych najlepiej będzie jak zacytuję Tygrysa:
"Co do przyjemności styczniowych, to zaliczyłam już jedną - pozjeżdżałam sobie na sankach na śledzia z dodatkową atrakcją polegającą na tym, że tuż pod górką był odmarzający stawik:brzydal: Aha, i teraz można dość tanio kupić owoce granatu:love:[B] i wmiętalać je ziarenko po ziarenku siedząc w gorącej kąpieli[/B] (inaczej trzeba potem myć ściany:brzydal:) "

Właśnie wróciłam z jazdy na łyżwach.

Przyroda śpi w najlepsze, najtwardsze sztuki fruwają, a ludzie - pracują - jak zwykle.

 Tu też siedziały ptaki, ale "próby do sztucznych ogni" mi je wypłoszyły.
 Gdy ptaki wróciły, na niebie były resztki poprzedniego żaru. Szkoda.



LUTY
No przede wszystkim 14 lutego - Walentynki! :)
Natura ciągle śpi, brak mi pomysłów na lutowe przyjemności. 


MARZEC
KWIECIEŃ
MAJ
Bzy

Dzień Matki

CZERWIEC
Truskawki

Czereśnie
Młoda kapusta
Młode ziemniaki
Młode inne

Botwinka!!


LIPIEC 
Maliny

Czereśnie



SIERPIEŃ
Śliwki

Jeżyny

Brzoskwinie









WRZESIEŃ
Grzyby :) Te ze zdjęć zebrałam sama - dziś (12.09.2013
Wionogrona

















PAŹDZIERNIK
LISTOPAD
GRUDZIEŃ

Zobaczcie tutaj co fajnego znalazłam! Co to jest topinambur? :/
Na razie przeglądam sieć - mój kalendarz będzie rósł - wraz ze mną ;) w ciągu roku.
Mam ochotę zrobić tartę z owocami, ach pielęgnować marzenia o własnym ogrodzie i wszystkich tych pysznościach z natury na wyciągnięcie ręki.
Z sieci:
http://pl.point.fm/zdrowie-uroda/diety-odchudzanie-odzywianie/jemy-sezonowo=przewodnik-po-warzywach-i-owocach.html

http://magazyn.netmama.pl/zyj-zdrowo/odzywianie/owoce-sezonowe-co-i-kiedy-kupowac-1000/

http://magazyn.netmama.pl/zyj-zdrowo/odzywianie/warzywa-sezonowe-co-wlozyc-do-garnka-996/warzywa-sezonowe-1/

http://pascalbrodnicki.pl/index.php?m=m&id=71

http://rawolucja.pl/raw-food/kalendarz-warzyw-i-owocow-sezonowych/

Mmmmmmmmmmmmmmmm, ładnie wygląda!!:
http://www.kuchniaplus.pl/kalendarz/








2 komentarze:

  1. kocham imbir! :)
    Jeśli chodzi o zimny prysznic, cóż, to naprawdę działa :) najgorzej jest zmotywować się żeby od niego zaczać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pewnie duża satysfakcja gdy jest się po! :) :) :)

      Usuń