czwartek, 3 stycznia 2013

Crystal-Soil

Były takie ładne, że nie miałam sumienia ich wyrzucić. Przekładałam z miejsca na miejsce, z kąta w kąt.
Wreszcie 1 stycznia, przy okazji porządkowania (do którego zabrałam się spontanicznie z potrzeby duszy) zrobiłam to co poniżej, wykorzystując dostępne w domu rozmaitości. I wiecie co? Podoba mi się to co powstało. :)




A tu cała rodzinka, łącznie z pierwszym, który powstał :
"Artystyczna" fotka pierwszego tworu z innym "wkładem roślinnym" :) :


Butelki wypełnione są czymś co się nazywa Crystal-Soil (a pop substitute soil for plant). 
Wygląda ciekawie, jednak nie nadaje się do szerokich otwartych naczyń, bo zbiera kurz i zamiast zdobić - szpeci. Poza tym cięższe jednostki typu papirus - przewracają się, bo nie mają solidnego zaczepienia w tej niby-glebie. Próbowałam uprawy hydroponicznej na roślinach cebulowych - podobno świetnie się do tego nadają, ale po wypuszczeniu dłuuugiego liścia znów brakowało solidnego zaczepienia i więcej z tym było kłopotu niż pożytku. 
Na powyższym zdjęciu jest wyhodowana przeze mnie sosenka :), ale nie grało mi to zestawienie, nie wiem tez czy sosence grało, nie pamiętam.
Wyczytałam gdzieś, że do uprawy hydroponicznej znakomicie nadaje się scindapsus, wywnioskowałam, że będzie mu dobrze i w galaretce. No i faktycznie, zakorzenił się i sobie rośnie, stanowi ciekawą ozdobę nie wymagającą wiele zachodu. 
Do niebieskiej galaretki wsadziłam odnóżkę zroślichy - też lubi mieć cały czas wilgotno, zobaczymy jak jej będzie.

Do pustych butelek wsypałam kryształki gleby, włożyłam odcięty pęd rośliny i zalałam wodą. Kryształki spuchły, wypełniły butelki i oglądacie efekt końcowy.
Miałam kilka paczuszek, bo jak szurnięta podążam za wyobraźnią, która tworzy cuda, a rzeczywistość weryfikuje te cuda i czasem zostaję z pięcioma paczuszkami krystalicznej ziemi - dobrze, że nie zajmuje dużo miejsca. Tym razem znalazło się dla niej zastosowanie z całkiem ciekawym rezultatem.
Jestem zadowolona.
Nie spodziewałam się.
Pozdrowienia.
:)

2 komentarze:

  1. Świetnie to wygląda..
    A ile musi dawać satysfakcji :)

    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykłe, istnieją rzeczy na tym świecie, o których się Mysi nie śniło!

    OdpowiedzUsuń