poniedziałek, 4 czerwca 2012

Pogotowie Sprzątaczowe.

TU POCZĄTEK PROGRAMU "30 Days to Change x7" :)


W pierwszej kolejności zrobiłam Tourne Po Swoim Domu z zeszytem i długopisem.
Usiadłam w przedpokoju, omiotłam wzrokiem i spisałam co mam zrobić, to samo w pokojach, kuchni i łazience.

Plan Działania - Pogotowie Sprzątaczowe

- czyli co w jakim pomieszczeniu jest do zrobienia.


Na razie z grubsza, typu pozorny błysk, chodzi najpierw o doprowadzenie domu do ładu i stanu używalności, a potem o dłubanie w zakamarkach. Kolejność pomieszczeń nie jest przypadkowa. Najpierw główny entrance :D, później pokoje (u mnie zawsze są tam jakieś kubki), później kuchnia, która nam te kubeczki umyje (w której może się znaleźć brudna ściereczka), a na koniec łazienka, która upierze nam brudne ściereczki i zebrane z pokojów ręczniki, jeśli są. (Nie widziałam, żeby w łazience stały kubeczki po kawie, u mnie nie stoją :D )



Pogotowie Sprzątaczowe

Przedpokój:
  • pochować buty z zimy :D (ew. nadmiar czapek, szalików, parasoli, wiecie o co chodzi.) 
  • pochować kurtki z zimy
  • zetrzeć kurz z półki
  • oczyścić kotu kuwetę
  • odkurzyć podłogę
  • przetrzeć podłogę na mokro
  • przetrzeć lustro
  • przemyć drzwi
  • Zmienić wystrój lub pozbawić kurzu obecny
  • Muszę zrobić coś ze ścianą. Jest zwyczajnie brudna!
Pokój dziecka:
  • pościelić łóżko
  • zabawki pochować na swoje miejsce
  • książki pochować na swoje miejsce
  • posprzątać na biurku
  • posegregować ubrania: brudniak/szafka
  • poukładać ubrania w szufladach/szafkach
  • przetrzeć stoliczek
  • zetrzeć kurz z półek, z parapetu
  • opróżnić kosz
  • odkurzyć podłogę
  • przetrzeć podłogę na mokro
  • przygotować torbę na basen
Mój pokój:
  • pościelić łóżko
  • posegregować ubrania: brudniak/szafka
  • rzeczy odłożyć na swoje miejsce
  • zetrzeć kurz z półek, z parapetu
  • wytrzeć na mokro blat stołu
  • opróżnić kosz
  • odkurzyć podłogę
  • przetrzeć podłogę na mokro
Kuchnia:
  • odłożyć na miejsce suche naczynia
  • shine your sink - mycie naczyń 
  • umyć blat kuchenny
  • umyć kuchenkę
  • przetrzeć okap kuchenny
  • opróżnić kosz 
  • i przetrzeć miejsce gdzie stoi oraz sam kubeł
  • zetrzeć kurz z szafek
  • przetrzeć z wierzchu lodówkę
  • odkurzyć podłogę
  • umyć podłogę
Łazienka:
  • wstawić pranie :love:
  • zdjąć i złożyć pranie z suszarki
  • umyć wannę
  • umyć umywalkę 
  • wypolerować krany
  • przetrzeć lustro
  • przetrzeć pralkę
  • umyć klop :D
  • zetrzeć kurz z dozownika na toilet paper lub na odświeżacz powietrza!
  • odkurzyć podłogę
  • przetrzeć podłogę na mokro
  • położyć dywaniki

Ten plan każdy może i powinien zrobić we własnym domu sam i tak by było najlepiej.
Podejrzewam, że sprzątanie według takiego własnego planu to po prostu KONKRET a ja lubię KONKRETY.
Zdecydowanie.
Idę sprawdzić, ile czasu zajmą mi poszczególne czynności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz